محل لوگو

عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی اسلیو چیست؟


عمل اسلیو معده چه جوریه؟ جراحی اسلیو معده به انگلیسی Gastric sleeve surgery یا گاسترکتومی اسلیو، نوعی عمل لاغری برای کاهش وزن است که در طی آن قسمت زیادی از معده برداشته می‌شود. عمل اسلیو معده نوعی جراحی محدودکننده بشمار می‌رود که طی آن حدود ۷۵ درصد از حجم معده برداشته می‌شود؛ در نتیجه فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا، احساس سیری می‌کند. این گزینه‌ی جراحی، مسیر روده را تغییر نمی‌دهد.

این جراحی همچنین باعث می‌شود که فرد کمتر احساس گرسنگی کند زیرا یک معده‌ی کوچک‌تر، سطح کمتری از هورمون گرلین (که منجر به گرسنگی می‌شود) را ترشح می‌کند؛ در نتیجه فرد سرکوب طولانی‌مدت اشتها را تجربه خواهد کرد.

هرچند گاسترکتومی اسلیو، منجر به کاهش وزن چشمگیری می‌شود، اما با خطرات و عوارض جانبی خاصی هم همراه است. ازاین‌رو قبل از تصمیم برای انجام این عمل، با دکتر گوارش مشورت کنید و تنها زمانی برای عمل اسلیو معده اقدام کنید که سود این عمل برای شما بیشتر از ضررش باشد.

انواع عمل اسلیو معده کدامند؟

جراحی اسلیو معده یکی از انواع عمل لاغری است که به دو روش لاپاراسکوپی و آندوسکوپی انجام می‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم. دکتر گوارش روش‌های انجام این عمل را برای شما توضیح خواهد داد و با بررسی شرایط شما بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کند.

۱. اسلیو معده به روش آندوسکوپی یا کوچک کردن معده با عمل جراحی

اسلیو معده با آندوسکوپی روشی است که در آن برخلاف جراحی کلاسیک، قسمت مشخصی از معده به روش آندوسکوپی و بدون ایجاد برش برداشته می‌شود. بعد از انجام این پروسه، بیمار وارد جریان سالم کاهش وزن می‌شود و در مدت کوتاهی می‌تواند به نتایج دائمی دست پیدا کند.

اسلیو معده با آندوسکوپی فرایندی است که طی آن به روش آندوسکوپی، معده را منقبض می‌کنند. در این روش لوله‌ی آندوسکوپی از طریق دهان وارد می‌شود و هیچ‌گونه برشی ایجاد نمی‌شود.

در انتهای سال اول بعد از انجام جراحی اسلیو معده به روش آندوسکوپی، به طور میانگین باعث کاهش وزن ۱۷ تا ۲۰ درصدی می‌شود. به‌این‌ترتیب فرد به‌ظاهر زیبای موردنظر خود دست پیدا می‌کند و از بسیاری از بیماری‌های جدی ناشی از چاقی جلوگیری می‌شود.

سایرمقالات... رژیم لاغری

۲. عمل کوچک کردن معده با لاپاراسکوپی

از طرف دیگر اسلیو معده با لاپاروسکوپی، یک پروسه‌ی جراحی است که تنها با چند برش کوچک به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر و با درد کمتری نسبت به جراحی باز بهبود پیدا کنند. لاپاروسکوپی یک روش جراحی کمتر تهاجمی و راحت‌تر است و مدت‌زمان عمل کمتری و مزایای بیشتری دارد.

  انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 9

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما