محل لوگو

اوتمیل چیست؟


بلغور جو دوسر یا اوتمیل (به انگلیسی: oatmeal) یکی از غذاهای سالم و مغذی است که به راحتی در سطح جهان شناخته شده است. این غذا از جوانه یا آرد جو به دست می‌آید و می‌توان آن را به شکل پودری یا برشته‌شده تهیه کرد. به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه، این غذا باعث سیری بلندمدت افراد می‌شود و از افزایش سطح قند خون جلوگیری می‌کند.

در واقع این غذا یک وعده یا میان‌وعده رژیمی است که ضمن سیر کردن افراد، برای او منبع غنی انرژی به حساب می‌آید. به طور معمول از این وعده سرشار از ویتامین، کلسیم و پروتئین برای صبحانه استفاده می‌شود. اوت میل نام دیگر بلغور جو دو سر، یا جو دو سر پرک شده است.

با توجه به مقدار فیبر قابل توجهی که در اوتمیل رژیمی وجود دارد، مصرف این غذا باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا و یبوست می‌شود. همچنین، مصرف این غذا باعث افزایش سطح انرژی در بدن می‌شود و باعث بهبود عملکرد شناختی و حافظه می‌شود. این غله یکی از غلات مفید در زمینه رژیم های لاغری و کاهش وزن سریع نیز است که اغلب به صورت پخته مورد استفاده قرار می گیرد و حتی برای بعد از جراحی لاغری یک گزینه مناسب است..

بلغور جو دوسر می‌تواند به صورت ساده درست شود یا می توان با اضافه کردن مواد مختلفی مانند میوه‌ها، آجیل، شیرهای گیاهی و حیوانی و...، تنوع زیادی به طعم و مزه این غذا بخشید. در واقع آن یک غذای سالم و خوشمزه است که با اضافه کردن مواد مختلف به آن، می‌توان آن را به یک غذای تغذیه‌ای کامل تبدیل کرد. بنابراین، استفاده از این غذا به عنوان یک گزینه سرشار از انرژی و مواد مغذی برای صبحانه، به دلیل خواص بی‌شمار آن، توصیه می‌شود. به طور خلاصه، اوتمیل یک غذای سالم و مغذی است که با توجه به خواص آن، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه برای افرادی که به دنبال سلامتی بدن خود هستند، توصیه می‌شود.

چیزی که من در مورد اوتمیل دوست دارم این است که درست کردن آن واقعاً سریع و آسان است، می‌توانید آن را با هر رویه‌ای سفارشی کنید تا شما را با انرژی زیادی بعد از صبح، سیر نگه می‌دارد!

سایرمقالات ... سس رژیمی

خواص اوتميل

اوتميل یکی از غذاهايی است که از جو ساخته می‌شود و بسته به اینکه با چه مواد غذایی تهیه شده باشد، می‌تواند خواص مختلفی داشته باشد، اما از جمله خواص ا‌وتمیل برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیری بلندمدت
  • کنترل قند خون
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • کاهش وزن
  • بهبود حافظه

سایرمقالات... پخت غذای رژیمی با بادمجان و غذای رژیمی با قارچ

 

  انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما