محل لوگو

ارتودنسی چیست؟


در مرحله اول بهتر است به تعریف دقیقی از این شیوه درمانی برسیم. این شیوه درمانی شاخه‌ای از علم دندانپزشکی است که به رفع مشکلات مربوط به چینش دندان‌ها و فک‌های پایین و بالا کمک می‌کند. در واقع درمان ارتودنسی روش اصلی درمانی برای دستیابی به قوس مناسب دندان‌ها و زیبایی لبخند است. ارتودنسی یکی از مهم‌ترین خدمات دندانپزشکی است.

این روش یکی از روش‌هایی است که با کمک آن می‌توانید به زیبایی چهره‌ی خود بیفزایید و از طرفی روش درمانی هم محسوب می‌شود. برای استفاده از آن باید با دکتر ارتودنسی مشورت کنید.

با ارتودنسی دندان قبل و بعد چه تغییری می کنید؟

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که ارتودنسی دندان دارد، این است که باعث زیباتر شدن و مرتب شدن دندان‌های شما می‌شود. اگر دندان‌های شما در یک ردیف در کنار یکدیگر قرار نگرفته‌باشند و یا فک شما به خوبی روی هم چفت نشود، این روش زیبایی و درمانی دندانپزشکی می‌تواند دندان‌های شما را مرتب کند. از طرفی می‌توان با کمک این روش، حرف زدن و اشکالات در جویدن را نیز برطرف کرد. پس قبل از انجام ارتودنسی اگر دندان‌های شما نامنظم بوده‌است‌، بعد از آن دندان‌های شما منظم خواهد شد. اگر از قبل فک شما اوربایت و یا آندربایت بوده‌است، بعد از آن فک شما به نسبت قبل بهتر روی هم قرار خواهد گرفت.

سایرمقالات ... هزینه‌ ارتودنسی

انواع ارتودنسی کدامند؟

به‌صورت کلی درمان ارتودنسی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اولین دسته‌بندی برای انواع ارتودنسی، دسته‌بندی بر اساس نوع مشکل است. اگر مشکل از دندان‌ها باشد، ارتودنسی دندان انجام خواهد‌شد. برای مثال ممکن است ارتودنسی برای تمام دندان‌ها یا تنها برای برخی دندان‌ها انجام شود. اما در مواردی که مشکل از فک و است، ارتودنسی فک انجام می‌شود که ارتودنسی فک پایین، ارتودنسی فک بالا و پایین از انواع آن است.

دسته‌بندی دیگر مربوط به انواع ارتودنسی متحرک و ثابت است. خود این روش‌ها هم به انواع متعدد دیگری تقسیم‌بندی می‌شوند. در این روش‌ها از ابزارها و تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. برای مثال ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی شیشه‌ای از جمله این تکنیک‌هاست که در آنها از براکت‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

رایج‌ترین روش‌های ارتودنسی شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارتودنسی سنتی
  • مینی اسکرو
  • ارتودنسی به روش دیمون.

  انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما