محل لوگو

دلایل استپ وزن چیست


علت استپ وزنی چیست، استپ وزن یا توقف کاهش وزن از مشکلاتی است که ممکن است در روند کاهش وزن رخ دهد. بروز این مشکل امری طبیعی است. برای رفع این مشکل و بازگشت به روند مطلوب کاهش وزن راهکارهایی وجود دارد. راهکارهایی نظیر فعالیت بدنی، مصرف پروتئین، مایعات (آب، قهوه ، چای، فیبر) راهکارهای خوبی هستند. دیگر راه‌ها شامل ردیابی مواد غذایی مصرفی، کاهش مصرف کربوهیدرات، مدیریت استرس،گرفتن روزه، اندازه گرفتن وزن و... می‌باشد. با استفاده درست از این راهکارها زیر نظر پزشکی ماهر می‌توان به‌خوبی از روند کاهش وزن بهره برد. نتیجه نهایی حصول وزنی متعادل و افزایش شادابی در فرد است.

اضافه‌ وزن و چاقی از مشکلاتی است که بشر امروزی با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند. برای رهایی از مشکلات متعاقب بروز چاقی چاره‌ای جز کاهش وزن نیست. افراد چاق، راه‌های مختلفی را برای رسیدن به کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌دهند. گاهی سرعت کاهش وزن مطلوب می‌باشد. در بعضی از اوقات نیز نتیجه دلخواهی از فرایند کاهش وزن اخذ نمی‌شود. در این حالت فرد دچار استپ وزن یا توقف کاهش وزن می‌شود. لذا نیاز به راهکاری جایگزین وجود دارد که با آن بتوان وزن اضافه را کم کرد.

سایرمقالات... کوکی رژیمی

دلایل استپ وزن چیست؟

خیلی از افراد با مشاهده چاقی و اضافه‌وزن این وزن را بر نمی‌تابند و به سمت استفاده از راه‌های کاهش وزن می‌روند. گاهی روند کاهش وزن مطلوب و گاهی متوقف یا با آهنگ خیلی کندی پیش می‌رود. در این حالت ممکن است فرد ناامید شده و از فرایند کاهش وزن انصراف دهد. برای غلبه بر این مشکل نیاز به پیدا کردن راهکارهای جایگزینی وجود دارد. راهکارهایی که بتوان با آن آهنگ کاهش وزن تا وزن مطلوب را حفظ کرد.

درمان قطعی استپ وزن

کاهش مصرف کربوهیدرات

یکی از راه‌ها برای رفع استپ وزن کاهش مصرف کربوهیدرات روزانه است. در این زمینه دانشمندان پژوهش‌های مختلفی را انجام داده‌اند. این پژوهش‌ها که گاها همراه با پیگیری یک‌ساله می‌باشد، تأثیر کاهش کربوهیدرات مصرفی در کاهش وزن را ثابت کرده‌اند. در یکی از این مطالعات مشاهده شد که افرادی با میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه ۵۰ گرم یا کمتر، کاهش وزن بیشتری را نسبت به افرادی با رژیم غذایی معمول تجربه کردند.

افزایش شدت فعالیت بدنی

معمولاً کاهش وزن کاهش سوخت‌وساز بدن و استپ وزنی را در پی دارد. بالا بردن شدت فعالیت بدنی و حرکت برای لاغری شکم یکی از راه‌ هایی است که از این امر جلوگیری می‌کند. در یک پژوهش که افزون بر ۲۹۰۰ نفر را در بر می‌گرفت این حقیقت تائید شد. در این مطالعه به کاهش هر پوند (۰.۴۵ کیلوگرم) وزن، بدن افراد به‌طور متوسط ۶.۸ کالری کمتری مصرف کردند.

ورزش می‌تواند از این ادامه این روند جلوگیری کند. انجام ورزش‌های مقاومتی حفظ توده عضلانی را در پی دارد. توده عضلانی عامل اصلی تأثیرگذار بر میزان کالری سوزاندن شما در حین فعالیت و استراحت است. در واقع به نظر می‌رسد ورزش‌های مقاومتی مؤثرترین نوع ورزش برای کاهش وزن باشد.

سایرمقالات... درمان فوری یبوست

  انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما