محل لوگو

رژیم غذایی شوک چیست؟


رژیم شوک، یک رژیم غذایی منحصر به فرد است که در بازه زمانی ۱۴ روز یا دو هفته انجام می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد رژیم شوک می‌تواند تا حد زیادی بر متابولیسم و سوخت و ساز بدن تاثیرگذار باشد و از این طریق، وزن فرد را کاهش دهد. مواد غذایی که در این رژیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می‌دهند. مهم‌ترین مسئله در رژیم غذایی شوک، کاهش میزان کالری روزانه است.

این مسئله در بسیاری از رژیم‌های غذایی دارای اهمیت است. ابداع کنندگان این رژیم، معتقد هستند کاهش کالری روزانه تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و متابولیسم بدن دارد. انواع غذاهای رایجی که در این رژیم غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل ماست و تخم مرغ هستند. افرادی که ازبرنامه غذایی شوک استفاده می‌کنند، باید به صورت روزانه حداکثر بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری مصرف کنند.

سایرمقالات... رژیم کبد چرب

این مقدار کالری بسیار کمتر از کالری مصرفی روزانه یک فرد عادی است. در نتیجه بدن برای جبران این مسئله، چربی‌های نواحی مختلف بدن را تجزیه خواهد کرد. همین مسئله بر کاهش وزن تاثیرگذار است. انتخاب درست مواد غذایی، در این رژیم اهمیت بسیار زیادی دارد. ترجیحا باید از غذاهایی استفاده شود که قابلیت چربی سوزی بسیار بالایی دارند.

رژیم شوک چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه توضیح دهیم رژیم شوک چگونه انجام می‌شود، باید بدانید که این نوع رژیم شامل یک برنامه غذایی واحد نیست. یعنی متخصص تغذیه می‌تواند با توجه به صلاحدید خود و شرایط بدنی شما، مواد غذایی که در رژیم شوک مورد استفاده قرار می‌گیرند را تغییر دهد. در رژیم چاقی و غذایی شوک، فرد باید حدود ۵ روز از یک رژیم غذایی سخت پیروی کند. در این پنج روز، میزان مصرف کالری روزانه تا حد زیادی کاهش می‌یابد و از غذاهای چربی سوز استفاده می‌شود. کاهش مصرف کالری روزانه و افزایش متابولیسم بدن، روند کاهش وزن را آغاز می‌کند.

بعد از به پایان رسیدن ۵ روز، باید به مدت ۴۸ ساعت غذاهای معمولی میل کنید. بهتر است در این دو روز، به سراغ تنقلالات و خوراکی‌های ناسالم نروید و صرفاً وعده‌های غذایی عادی را مصرف کنید. البته وعده غذایی صبحانه با سایر وعده‌ها متفاوت است. متخصص تغذیه، باید برای وعده صبحانه تا ۱۴ روز برنامه‌ریزی کند. مواد غذایی که در این ۱۴ روز در وعده غذایی صبحانه مصرف می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • یک موز و یک تکه میوه دیگر
  • یک فنجان قهوه (بدون شیر و شیرین‌کننده)
  • دو عدد کلوچه بدون شکر

البته متخصص تغذیه یا مربی ورزشی؛ می‌تواند با توجه به شرایط بدنی شما و دانش و تجربه خود، مواد غذایی وعده صبحانه را تغییر دهد.

سایرمقالات... رژیم تخم مرغ

  انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما