محل لوگو

اسلیو معده چیست؟


اسلیو معده یک جراحی لاغری می‌­باشد که در این روش جراح حجم معده­ی بیمار را کاهش می‌­دهد. اسلیو گاسترکتومی‌، که تاکنون توانسته رویکرد مناسبی از کاهش وزن را نشان دهد، محبوبیت روزافزونی را در بین جراحان چاقی پیدا کرده است.
برخلاف عمل بای پس معده که در آن بخش­های معده از شکم فرد خارج نمی‌­گردد، در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می‌­شود.
بنابراین می‌­توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است. این جراحی با هدف درمان چاقی­‌های مفرط و بهبود سایر بیماری­‌های به وجود آمده در اثر چاقی انجام می‌­گیرد.
پس از انجام جراحی فرد می‌­تواند میزان اندکی از مواد غذایی را بخورد. درنتیجه به سرعت سیر شده و در مدت کوتاهی وزن فرد کاهش می‌­­یابد.

سایر مقالات ... عوارض اسلیو معده

علت نامگذاری اسلیو معده

در این عمل جراحی پس از برداشتن قسمت بزرگی از معده، بخش باقی­مانده به یک موز یا آستین لباس شباهت دارد. به آستین در انگلیسی sleeve گفته می‌­شود. به همین دلیل این عمل در تمام زبان­ها، عمل اسلیو معده خوانده می‌­شود.

علت انجام عمل اسلیو معده

مسلما این عمل جراحی برای بازیابی لاغری افراد صورت می‌­گیرد که یک عمل غیر قابل بازگشت می‌­باشد.
افراد زیادی که با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می‌­کنند، امروزه به دنبال راه­های مختلف لاغری می‌­گردند. درحال حاضر عمل اسلیو معده یکی
از معروف­‌ترین عمل‌­های جراحی در این حوزه می‌­باشد.

علائم نیاز به انجام عمل جراحی اسلیو معده

همان­گونه که ذکر شد این عمل مناسب افرادی می‌­باشد، که دارای چاقی مفرط می‌­باشند. یکسری از اضافه وزن­‌ها هستند که با رژیم غذایی و یاورزش‌­های سنگین و یا ترکیبی از این دو برطرف می‌­شوند.

اما هنگامی‌ که میزان اضافه وزن از حدی بالاتر رود و فرد پس از مدت طولانی از گذشت شروع رژیم و ورزش خود کاهش وزن پیدا نکند، یکی از کاندیدهای عمل جراحی اسلیو معده می‌­باشد.

همان­گونه که مستحضر هستید چاقی مفرط، بسیاری دیگر از بیماری­‌ها را به همراه خود به بدن فرد می‌­آورد.

بنابراین برطرف کردن این اضافه وزن برای افراد چاق مسئله­ ی مهم و حیاتی می‌­باشد.

  انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما