محل لوگو

چه چیزی باعث بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو می‌شود؟


جدا از این‌که ممکن است شما رژیم غذایی درست و سبک زندگی خوبی پس از انجام عمل لاغری نداشته باشید، uclahealth به یک‌سری دلایل کلی برای بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو اشاره می‌کند:

احتساب مایع

یکی از شایع‌ترین علل بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو، احتساب مایعات است که به آن، اِدِما (Edema) هم می‌گویند. ادما زمانی اتفاق می‌افتد که مایع اضافی‌ای در بدن شما جمع می‌شود تا به التهابات ناشی از عمل پاسخ دهد و منجر به بهبود وضعیت بدن‌تان شود.

جدا از ان، این احتمال هم وجود دارد که این مایعات حین عمل جراحی در بدن شما جمع شود. ادما می‌تواند در یک نقطه و به‌شکل موضعی بروز پیدا کند یا در سرتاسر بدن شما رخ دهد.

زمانی که مایعات در بدن شما جمع می‌شوند، علائم رایجی رخ می‌دهند، از جمله پف کردگی، تورم، کاهش تحرک در مفاصلی واقع در انگشتان، مچ پا یا مچ دست، کاهش خروجی ادرار و افزایش وزن سریع.

بی‌تحرکی

با پا روی پا گذاشتن، هیچ مشکلی حل نمی‌شود؛ حتی عوارضِ ناشی از عمل‌های جراحی. بسته به نوع عملی که انجام داده‌اید، لازم است که فعالیت‌های بدنی‌ای در طول روز یا هفته داشته باشید.

اگرچه چند روز استراحت برای شروع آن‌قدرها هم تأثیری روی وزن شما ندارد اما نشستنِ طولانی‌مدت و عدم تحرک می‌تواند توده‌های عضلاتی شما را کم‌تر کند و مصرف کالری روزانه‌تان را افزایش دهد.

این موضوع باعث می‌شود تا در نهایت توده‌های چربی در بدن شما بیش‌تر شوند. خوشبختانه، فرایندی به‌نام توان‌بخشی وجود دارد که بعد از بسیاری از عمل‌های جراحی به بیماران توصیه می‌شود.

غذاهای راحت

بعد از این‌که جراحی خود را به پایان می‌رسانید، ممکن است استرس زیادی داشته باشید یا احساس خستگی بیش از اندازه کنید. این موضوع شما را وادار می‌کند تا به سراغ غذاهای راحت، سنگین و فرآوری‌شده می‌روید تا سختی‌ای به خودتان ندهید.

اگر بعد از طی کردن فرآیند بهبودی، رژیم غذایی سالم‌تر و متعادل‌تری را پیش نگیرید، ممکن است در طولانی‌مدت با بازگشت وزن خیلی زیادی مواجه شوید.

 

 

  انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 16

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما