محل لوگو

مراحل ارتودنسی به ترتیب


مراحل کلی انجام ارتودنسی را می‌توان با در نظر گرفتن خواسته مراجعین به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول مراجعینی که جهت زیبایی اقدام به انجام ارتودنسی می‌کنند. دسته دوم بیمارانی که به سلامت دندان‌ها و راحتی در رعایت بهداشت دهان و دندان فکر می‌کنند را شامل می‌شود.

۱- مرحله اول ارتودنسی؛ مشاوره، معاینه و ارزیابی دندان

اولین مرحله شروع ارتودنسی جلسه مشاوره است که با متخصص ارتودنسی برگزار می‌شود. طی این مشاوره معمولا بیمار دغدغه‌های خود را بیان کرده و در مورد مزایا و معایب روش انتخابی با ارتودنتیست خود بحث و گفتگو می‌کنند.

۲- مرحله دوم ارتودنسی؛ تصویربرداری از دندان

برای اینکه متخصص بتواند طی دوره درمان ارتودنسی به صورت دقیق در مورد نحوه درمان تصمیم گیری نماید با استفاده از عکس‌های OPG قرار گیری ریشه‌های دندان و موقعیت آن‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهد. معاینه شامل عکس برداری از دندان‌ها و ارائه یک طرح درمانی دقیق برای بیمار با توجه به مشکلات وی می‌باشد.

۳- مرحله سوم ارتودنسی؛ قالب گیری از دندان

مرحله بعدی ارتودنسی دندان، مرحله قالب گیری دندان است که در این مرحله متخصص ارتودنسی پس از معاینات دقیق دندان بیمار، قالب گیری دندان را انجام می‌دهد تا وضعیت دندان‌ها را در ابتدای مراحل ارتودنسی ثبت نماید.

۴- مرحله چهارم ارتودنسی : ترمیم و تمیز کردن دندان ها

در این مرحله از مراحل ارتودنسی دندان، فک بیمار مجدد توسط متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرد. پزشک متخصص با درنظر گرفتن هزینه ارتودنسی به صورت تقریبی و همچنین زمان بندی احتمالی، نوع درمان های قابل اجرا را برای بیمار توضیح می‌دهد.

۵- مرحله پنجم ارتودنسی دندان: نصب براکت انتخابی

در این مرحله، شما با توجه به توضیحات ارتودنتیست و همچنین در نظر گرفتن هزینه درمان، نوع براکت و روش درمان خود را انتخاب کرده اید.

در صورتی که فرد ارتودنسی نامرئی را انتخاب کند، پس از قالب گیری و انجام عکس برداری لازم، علی رغم پرداخت هزینه ارتودنسی می‌تواند تنها در ۲۰ الی ۳۰ دقیقه حضور در مطب، ارتودنسی دندان را انجام دهد.

۶- مرحله ششم ارتودنسی: مراجعات منظم به متخصص

متخصص ارتودنسی پس از قرار دادن براکت بر روی دندان بیمار جلساتی را طبق برنامه زمان بندی برای مراجعه بیمار تنظیم می‌کند. این جلسات برای مشاهده روند پیشرفت درمان بیمار و تنظیم حرکات دندانی است (که گاها با درد همراه است). در طول هر یک از جلسات متخصص ارتودنسی مجدد نیروی لازم برای حرکت دندان‌ها را تنظیم می‌کند.

۷- مرحله آخر: خارج کردن براکت و استفاده از ریتینر

در طول مراحل درمان ارتودنسی دندان، مراجعات منظم و دقیق به متخصص ارتودنسی جهت کسب نتایج ایده آل و دستیابی به لبخندی زیبا اهمیت زیادی دارد. پس از پایان مراحل ارتودنسی دندان و پرداخت هزینه ارتودنسی، براکت از دهان خارج شده و پس از آن استفاده از نگه دارنده دندان جهت ثابت نگه داشتن وضعیت دندان و فک بیمار شروع می‌شود.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی

  انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 16

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما