محل لوگو

درمان خانگی سنگ کلیه


کلیه مسئول دفع آب و مواد زائد از بدن است. هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حرکت مایعات از کلیه به آرامی صورت می‌گیرد و فرصت بیشتری دارد که در این مسیر با نمک و مواد معدنی ترکیب شود و سنگ‌های رسوبی تشکیل دهد. این سنگ‌ها که با عنوان سنگ کلیه نامیده می‌شود، درصورتی‌که ریز باشد با ادرار دفع می‌شود و اگر بزرگ باشد در مسیر دستگاه ادراری و لوله‌های حالب انسداد ایجاد می‌کند. روش‌های درمان خانگی سنگ کلیه و استفاده از گیاهان دارویی این عارضه را از بین می‌برد.

بیشتربخوانید... انواع روش های جراحی سنگ کلیه

علائم سنگ کلیه

سنگ کلیه تا وقتی حرکت نمی‌کند و ثابت است، هیچ علامتی ندارد. مشکلات از زمانی آغاز می‌گردد که سنگ در کلیه جابه‌جا می‌شود یا به سمت میزنای (لوله‌ای که هر کلیه را به مثانه وصل می‌کند) به راه می‌افتد. در این حالت، برخی یا همه موارد زیر دیده می‌شود:

  • درد شدید و متناوب در پهلو و پشت، پایین‌تر از سطح دنده‌ها که ممکن است به پایین شکم تیر بکشد
  • سوزش ادرار
  • ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای
  • ادرار بدبو یا تیره
  • تهوع و استفراغ
  • احساس نیاز مداوم به دفع ادرار
  • افزایش تعداد نوبت‌های دفع ادرار بیش از حد عادی
  • تب و لرز در صورت وجود عفونت
  • کم شدن حجم ادرار

راه‌های درمان خانگی سنگ کلیه چگونه است؟

درمان سنگ کلیه با نوشیدن آب

ساده‌ترین راه برای دفع سنگ کلیه نوشیدن آب است. هیدراته کردن بدن با نوشیدن آب سبب می‌شود نمک و رسوبات با ادرار خارج شوند.

درمان خانگی سنگ کلیه با آب لیمو تازه

آب لیمو حاوی غلظت بالایی از سیترات است و سیترات می‌تواند سنگ‌های کلیه از جنس رسوبات کلسیمی را در خود حل کند.

درمان خانگی سنگ کلیه با کرفس

کرفس گیاهی با آب فراوان است که خاصیت دیورتیک یعنی ادرار آور دارد. افزایش حجم مایعات بدن از طریق نوشیدن آب کرفس باعث پاکسازی کلیه از مواد زائد، نمک و رسوبات می‌شود. اگر دنبال درمان معجزه آسای سنگ کلیه هستید به شما توصیه می‌کنیم روزانه یک لیوان آب کرفس را ناشتا مصرف کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با انار

انار با دارا بودن آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن و کلیه‌ها را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها مقاوم می‌کند. بنابراین مصرف روزانه یک عدد انار یا نوشیدن یک لیوان آب انار علاوه بر افزایش حجم مایعات بدن سلامت کلیه‌ها را هم تامین می‌کند. همچنین تهیه‌ی سوپ انار یا رب انار هم می‌تواند علائم سنگ کلیه را با درمان خانگی از بین ببرد.

منبع: مجله بیمارستان

  انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 21

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما