محل لوگو

نکاتی برای کاهش چربی شکم( بخش اول )


چاقی یک عارضه بسیار مضر برای بدن است و هر کسی که حتی ۱ کیلو گرم اضافه وزن دارد بهتر است که برای کم کردن آن اقدام فوری انجام دهد. کسانی که چاقی مفرط دارند و به صورت یکدست با انباشت چربی در تمام بخش های بدن مواجهند معمولا باید عمل جراحی لاغری انجام دهند و کسانی که چاقی موضعی مانند چاقی شکم یا چاقی پهلو دارند با روش های دیگری مانند ورزش، رژیم غذایی یا عمل هایی مانند لیپوساکشن و …. میتوانند از شر این چربی ها خلاص شوند. شما در این مقاله با ۲۰ روش کاهش چربی شکم و چربی پهلو آشنا خواهید شد.

کسانی که چاقی مفرط دارند بخوانند

چاقی مفرط نه تنها ظاهر و زیبایی افراد را به خطر می اندازد بلکه با بیماری های زیادی از جمله دیابت نوع ۲، نازایی، آپنه خواب، مشکلات فلبی، کبد چرب و … مواجهند. اگر با ورزش و تغییرات سبک زندگی شامل تغییر رژیم لاغری نتوانید لاغر شوید بهتر است با کمک یک جراح لاغری و با روش های جراحی اقدام به لاغری کنید. مهمترین عمل هایی که باعث لاغر شدن شما به روش جراحی میشوند عبارتند از:

  • عمل لاغری اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده
  • بالون معده
  • ساسی بای پس
  • و ….

نکاتی برای کاهش چربی شکم و پهلو

1.مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

فیبر محلول آب را جذب می کند و ژلی را تشکیل می دهد که با عبور از دستگاه گوارش شما باعث کند شدن روند گوارش غذا می شود. مطالعات نشان می دهد که این نوع فیبر به شما کمک میکند که بیشتر احساس سیری داشته باشید و کمتر غذا بخورید. این فیبر ها همچنین ممکن است میزان کالری بدن را که از مواد غذایی جذب می کنید تا حد زیادی کاهش دهد.

۲. از مصرف غذاهایی که حاوی چربیهای ترانس هستند خودداری کنید

چربی های ترانس با پمپاژ هیدروژن در چربی های اشباع نشده مانند روغن سویا ایجاد می شوند. برخی مطالعات میزان بالای چربی ترانس را به افزایش چربی شکم مرتبط کرده است. صرف نظر از اینکه شما در تلاش برای کاهش وزن هستید، محدود کردن میزان مصرف چربی ترانس فکر خوبی است.

۳. مصرف الکل را به شدت کاهش دهید

الکل می تواند به مقدار بسیار اندک برای شما مفید باشد اما اگر زیاد بنوشید، قطعا بسیار بسیار مضر است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد الکل همچنین می تواند باعث افزایش چربی شکم شود. برای کاهش چربی شکم لازم است که مصرف الکل را کاهش داده یا متوقف کنید.

۴. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید پ

روتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای مدیریت وزن است. دریافت پروتئین بالا باعث افزایش ترشح هورمون سیری که باعث کاهش اشتها و پرشدگی می شود. پروتئین همچنین میزان متابولیک شما را بالا می برد و به شما کمک می کند تا در حین کاهش وزن ، توده عضلانی را حفظ کنید. بسیاری از مطالعات مشاهده ای نشان می دهند افرادی که پروتئین بیشتری می خورند نسبت به افرادی که رژیم پروتئین پایینی می خورند ، چربی شکمی کمتری میشود.

  انتشار : ۴ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 14

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما