محل لوگو

بلیچینگ دندانپزشکی و تفاوت آن با بلیچینگ خانگی


برای حل مشکل زردی و لکه گرفتگی دندان‌ها متخصصین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی چند راه حل ارائه می‌کنند. بعضی از این راه‌ها عبارت‌اند از؛ انجام ونیر کامپوزیت، لمینت دندان و بلیچینگ روی دندان‌ها.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

چرا دندان‌های ما تغییر رنگ می‌دهند؟

تغییر رنگ دندان‌ها در اثر مصرف برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی حاوی رنگ‌های خوراکی غیر طبیعی. مصرف بیش از حد چای و قهوه. برخی بیماری‌های دندان و لثه‌ها که می‌توانند به بافت مینای دندان آسیب بزنند و آن را تخریب کنند. افزایش سن، تخریب بافت مینای دندان و نمایان شدن عاج زرد رنگ دندان‌ها. مصرف بعضی از داروها.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ ها یک روش زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که به سفید کردن دندان‌هایی که بد رنگ، کدر و لکه دار شده‌اند، کمک می‌کند. برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ از یک نوع ماده شیمیایی به نام پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود. پراکسید هیدروژن با رنگ‌دانه های موجود در سطح دندان‌ها باند شده و آن‌ها را اکسید می‌کند. پس از این که این رنگدانه ها اکسید شدند، از سطح دندان‌های بیمار پاک می‌شوند و دندان‌ها به این طریق، سفید و روشن می‌شوند. بلیچنگ دندان به دو روش انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

روش‌های انجام بلیچینگ روی دندان‌ها عبارت‌اند از: بلیچینگ به صورت خانگی بلیچینگ مطب دندانپزشکی

بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها در مطب دندانپزشکی چگونه انجام می‌شود؟

برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی دو راه وجود دارد. این دو راه عبارت‌اند از: بلیچینگ دندان‌ها در مطب دندانپزشکی با کمک لیزر و بلیچینگ دندان‌ها در کلینیک دندانپزشکی بدون استفاده از لیزر. این دو روش، تفاوت زیادی با هم نداشته و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده کردن یا نکردن از لیزر در روند کار است. لیزر باعث می‌شود که تأثیرگذاری پراکسید هیدروژن بیشتر شود و دندان‌ها راحت‌تر و سریع‌تر سفید شوند. برای انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب دندانپزشکی، دندانپزشک با لوازم حفاظتی مخصوصی دندان‌های شما را در برابر آسیب و صدمه ناشی از استفاده از یک غلظت بالای هیدروژن پراکسید محافظت می‌کند. سپس با غلظت بالایی از این ماده، دندان‌های شما را به مدت پانزده الی بیست دقیقه، شست و شو می‌دهد. سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ در مطب (بلیچینگ دندانپزشکی)، طی یک الی دو جلسه انجام می‌شود؛ اما دندانپزشک ها برای تاثیرگذاری بیشتر این روش از شما می‌خواهند که همچنین، چند جلسه بلیچینگ دندان به صورت خانگی انجام دهید.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 19

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما