محل لوگو

چربی سوزی؛ بهترین روش‌های از بین بردن چربی ها


از بین بردن چربی یا به اصطلاح چربی سوزی مهم است زیرا وقتی شما بخواهید چربی بدن‌تان را از دست دهید، سلول‌های چربی که به آنها آدیپوسیت هم می‌گویند، جایی نمی‌روند یا برای سوزانده شدن وارد سلول عضله نمی‌شوند. متأسفانه سلول‌های چربی دقیقا سر جایشان یعنی روی عضله‌ها و زیر پوست ران، شکم، باسن، بازوها و غیره می‌مانند

بیشتربخوانید... جراحی لاغری.

روش‌های از بین بردن چربی

  1. ورزش را شروع کنید

این که چقدر تلاش می‌کنید و چقدر سخت ورزش می‌کنید برای چربی سوزی اهمیت دارد. هرچه سخت‌تر کار کنید، کالری بیشتری خواهید سوزاند و این در نهایت بر چگونگی چربی سوزی بیشتر تاثیرگذار است.

  1. تمرین کاردیو انجام دهید

تمرینات کاردیو دو چیز خوب دارند: اول اینکه کالری می‌سوزانند، دوم اینکه بر سطح هورمون‌های بدنتان تاثیر می‌گذارند.

  1. غذاهایی با پروتئین بالا بخورید

استفاده از غذاهای غنی از پروتئین در رژیم لاغری ثابت، یک راه موثر برای کاهش اشتها و جلوگیری از افزایش چربی‌های دیگر است.

  1. به اندازه کافی بخوابید

اگر زودتر به رختخواب بروید و در زمان مناسب بخوانید، می‌توانید به افزایش سوزاندن چربی و جلوگیری از افزایش وزن خود کمک کنید.

  1. از سرکه استفاده کنید

سرکه خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. براساس برخی تحقیقات علاوه بر اثرات بالقوه آن بر سلامت قلب و کنترل قند خون، افزایش مصرف سرکه ممکن است موجب سوزاندن چربی نیز می‌‎شود.

  1. چربی‌های سالم بیشتری بخورید

اگر چه ممکن است به نظر برسد، افزایش مصرف چربی‌های سالم ممکن است به افزایش وزن کمک کند اما کمی صبر کنید. همه می‌دانیم که چربی طول می‌کشد تا هضم شود و می‌تواند به سرعت تخلیه معده را کاهش دهد، که همین کار می‌تواند به کاهش اشتها و جلوگیری از گرسنگی کمک کند.

7.از پروبیوتیک‌ها بیشتر استفاده کنید

پروبیوتیک نوعی باکتری مفید است که در دستگاه گوارش شما وجود دارد و برای سلامت بسیار مفید هستند. افزایش مصرف پروبیوتیک‌ها از طریق غذا یا مکمل‌ها ممکن است به افزایش سرعت چربی سوزی کمک کند و همچنین وزن خود را تحت کنترل نگه دارید.

  1. مصرف آهن را افزایش دهید

همانند سایر مواد مغذی مانند ید، کمبود آهن ممکن است بر سلامتی غده تیروئید تأثیر بگذارد. این غده کوچک در گردن شما وظیفه ترشح هورمون‌هایی را دارد که متابولیسم شما را تنظیم می‌کند.

درمان کمبود آهن می‌تواند به سوخت و ساز بدن شما کمک کند و می‌تواند به کاهش خستگی کمک کند تا سطح فعالیت شما افزایش یابد.

9.هیچوقت قبل از خواب کربوهیدرات نخورید

شب‌ها، میزان نفوذ پذیری انسولین، کاهش می‌یابد، بدین معنی که برای هضم شدن کربوهیدرات‌هایی که شب خورده‌اید، باید انسولین بیشتری نسبت به همیشه ترشح شود. شما می‌دانید که سطح بالای انسولین، می‌تواند چربی سوزی را کم کند و فرایند ذخیره‌ی چربی را قوت ببخشد.

10.آب بیشتری بنوشید

شاید فکر کنید که نشستن پشت میز فقط می‌تواند بر سوخت و ساز شما اثر منفی بگذارد، اما تا زمانیکه آب می‌نوشید، به قدرت چربی سوزی بدنتان کمک می‌کنید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری آسان

11.کافئین مصرف کنید

کافئین معمولاً در تمام مکمل‌های چربی سوزی وجود دارد زیرا کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند، سوخت و ساز بدن را افزایش و تجزیه اسیدهای چرب را افزایش می‌دهد.

بیشتربخوانید... کاهش وزن زنان بالای40 سالگی

 

 

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 22

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما