محل لوگو

هوشمند سازی دیتاسنتر چیست؟


هوشمندسازی دیتاسنتر به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنولوژی‌هایی گفته می‌شود که در آن از تحلیل داده‌ها، شبکه‌های بی‌سیم، سرورهای مجازی، یادگیری ماشین و دیگر فناوری‌های مرتبط استفاده می‌شود تا بهبود کارایی و عملکرد مراکز داده ایجاد شود.

هدف اصلی هوشمندسازی دیتاسنتر، بهینه‌سازی استفاده از منابع موجود در مراکز داده و افزایش بهره‌وری آن‌ها است. در واقع، هوشمندسازی دیتاسنتر در وهله اول به معنای بهینه‌سازی فرآیند مدیریت داده‌ها و منابع مراکز داده و سپس مانیتورینگ خودکار و هوشمند بر تمامی جنبه های این مراکز است.

با هوشمند سازی دیتاسنترها روی چه مواردی کنترل بهتر خواهیم داشت؟

هوشمند سازی دیتاسنتر باعث می شود که جریان کارهای مهم و پردازش ها در سرور و دیگر تجهیزات مرکز داده به صورت خودکار و بدون نیاز به نظارت انجام شوند. تجهیزات هوشمند در دیتاسنتر هوشمند سازی شده به کمک اینترنت اشیا و هوش مصنوعی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در هماهنگی با یکدیگر کار می کنند. بعضی از نتایج هوشمند سازی دیتاسنتر را در زیر می خوانید:

زمانبندی پروسه های روتین و روزانه ی دیتاسنتر مثل بک آپ گرفتن، تکثیر کردن، دانلود و آپلود کردن، رویدادهای اپلیکیشن ها و دیگر موارد که قبلا به زمانبندی دستی نیاز داشتند.

نظارت بر وضعیت اجزای دیتاسنتر و هشدار اتوماتیک و خودکار ریسپاندرهای کلیدی در صورت بروز مشکل.

کارهای نگهداری مثل تعمیر و به روز کردن تجهیزات.

تامین خدمات و تنظیم منابع زیرساختی استاندارد به منظور گسترش، آزمایش و استقرار برنامه های جدید فیزیکی، مجازی یا سرورهای ابری.

تحویل خدمات مورد تقاضا در ظرف چند دقیقه بعد از درخواست کاربر، اجرای درخواست های تایید شده بدون مداخله دستی.

تحویل حجم کار اضافه بر تقاضا مانند سرورهای وب اضافی، سرورهای اپ، قابلیت توازن بار یا انتقال خودکار ترافیک شبکه از یک دیتاسنتر پرترافیک به یک دیتاسنتر با ظرفیت اضافی.

انطباق دادن که شامل حسابرسی و تهیه گزارش از تنظیمات در حال انجام؛ مقایسه ی تنظیمات فعلی و گذشته برای برجسته کردن تفاوت ها؛ و پیاده کردن سیاست های قانونمند برای انطباق با استانداردهای نظارتی.

منبع: ovio.ir

  انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 40

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما