محل لوگو

برای سفید کردن دندان‌ها بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت؟


امروزه کلینیک‌های دندانپزشکی با ارائه خدماتی در حوزه زیبایی دندان‌ها، به شما کمک می‌کنند تا لبخند زیبایی را که همیشه در آرزوی داشتن آن بودید داشته باشید. یکی از این خدمات سفیدتر نشان دادن دندان‌هایی است که به مرور زیبایی خود را از دست داده‌اند. برای سفید کردن این دندان‌ها، راهکارهای مختلفی از جمله انجام بلیچینگ دندان، ونیر کامپوزیت ، و لمینت دندان پیش روی شما قرار دارد. در این مقاله بررسی میکینیم بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت بر سفید کردن دندان‌ها و معایب و مزایای هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی زودبازده

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش غیرتهاجمی برای سفید کردن دندان‌هایی است که به صورت ژنتیکی به دلیل مصرف مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند، به دلیل افزایش سن، و بیماری‌های دهان و دندان‌ زرد و کدر شده‌اند. برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ، از یک ماده شیمیایی به نام اکسیژن پراکسید استفاده می‌شود. این ماده با اکسید کردن رنگ‌دانه های اضافی که روی سطح دندان‌های شما قرار گرفته‌اند، دندان‌های شما را سفید و زیبا می‌کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی صورت نامتقارن

کامپوزیت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کامپوزیت دندان یک روش زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که برای ترمیم و اصلاح دندان‌هایی که لب پر شده، آسیب جزئی دیده‌اند یا لکه دارند استفاده می‌شود. برای انجام این کار، دندانپزشک سطح نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و بعد از آن، ماده کامپوزیت را روی دندان‌های شما ریخته و به آن شکل می‌دهد. تراشیدن سطح دندان‌ها، به این دلیل انجام می‌شود که دندان‌ها پس از انجام کامپوزیت غیرطبیعی و حجیم به نظر نرسند. روکش‌های کامپوزیت، رنگی بسیار شبیه به رنگ دندان‌های اصلی داشته و به همین دلیل به راحتی نمی‌توان آن‌ها را از دندان‌های اصلی بیمار تشخیص داد.

بیشتربخوانید... ارتودنتیست

مقایسه هزینه‌های لازم برای انجام بلیچینگ و کامپوزیت روی دندان‌ها:

بلیچینگ دندان‌ها نسبت به انجام کامپوزیت روی دندان‌ها، یک روش ارزان‌تر و کم هزینه‌تر است؛ اما ما نمی‌توانیم یک قیمت و هزینه مقطوع برای انجام بلیچینگ یا کامپوزیت روی دندان‌ها، به شما ارائه کنیم. هزینه‌های انجام هر یک از روش‌های درمانی یا زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی، در افراد مختلف متفاوت بوده و تنها توسط دندانپزشک تعیین می‌شوند.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 20

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما