محل لوگو

آیا انواع مختلفی از عمل متابولیک وجود دارد؟


جراحی متابولیک به مجموع تمام روش های جراحی گفته می شود که در معالجه سندروم متابولیک یا بیماری های متابولیکی به خصوص دیابت نوع ۲ مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به طور کامل درباره این سندروم و همچنین لزوم انجام عمل جراحی متابولیک جهت درمان یا برطرف کردن این سندروم اطلاعات ارزشمندی از سایت دکتر عنبرا متخصص و جراح لاغری در تهران ارائه خواهیم کرد.

سندروم متابولیک چیست؟

سندرم متابولیک دسته ای از اختلالات مربوط به متابولیسم است که تمایل به بروز یکدیگر دارند و در اثر چاقی در کودکان، عدم تحرک جسمی، افزایش سن و ژنتیک ایجاد می شوند. سندرم متابولیک خطر ابتلا به قند خون بالا (دیابت)، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و لیپیدها (دیس لیپیدمی) را که منجر به بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود، به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

بیشتربخوانید... ارتباط چاقی و بارداری

عمل جراحی متابولیک چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، اعمال جراحی که به کاهش یا درمان شرایط متابولیکی مانند دیابت نوع دو و بیماری های مرتبط با آن کمک می کنند جراحی متابولیک خوانده می شوند. نشان داده شده است که عمل جراحی لاغری یا باریاتریک مؤثرترین و با دوام ترین درمان دیابت، چاقی مرضی یا چاقی مفرط است بنابراین نوعی عمل متابولیک است. این جراحی منجر به کاهش چشمگیر وزن می شود و به جلوگیری، بهبود یا برطرف کردن بیش از ۴۰ نوع بیماری مرتبط با چاقی از جمله دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، آپنه انسدادی در خواب و برخی از سرطان ها کمک می کند.

بیشتربخوانید...انواع چاقی و رایج ترین نوع چاقی

مشکلات افراد دیابتی که با جراحی متابولیک برطرف می شوند

افزایش قند خون به طور مداوم منجر به آسیب طولانی مدت ارگان هایی مانند چشم، کلیه ها، اعصاب، قلب و سیستم عروق محیطی می شود. این موضوع به نوبه خود باعث کوری، نارسایی کلیه، قطع عضو، حمله قلبی و سکته مغزی می شود. رژیم لاغری و ورزش سنگ بنای اصلی مدیریت دیابت است. اما بسیاری از بیماران قادر به دستیابی به وزن سالم و حفظ آن نیستند. و این به نوبه خود می تواند با وجود استفاده از داروهای خوراکی متعدد و تزریق انسولین، به کنترل ضعیف قند خون منجر شود.

از کجا بفهمم که واجد شرایط جراحی متابولیک هستم؟

اگر تمایل دارید جراحی متابولیک را برای لاغری و درمان مشکل متابولیک خود در نظر بگیرید ، باید مراحل غربالگری را انجام دهید تا صلاحیت و واجد شرایط بودن خود را ارزیابی کنید. شما همچنین باید برای ایجاد سبک زندگی سالم تر مایل به ایجاد تغییرات دائمی باشید.

آیا انواع مختلفی از عمل متابولیک وجود دارد؟

بله ما چندین نوع عمل جراحی متابولیک داریم که تحت عنوان جراحی لاغری نیز شناخته می شوند. رایج ترین علم جراحی عمل اسلیو معده و همچنین عمل بای پس معده و ساسی بای پس به شیوه لاپاراسکوپی هستند. این عمل ها با حداقل تهاجم هستند و بهترین نتایج را برای درمان یا کاهش دیابت نوع ۲ در بر دارند.

  انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 20

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما